Gdzie ubiera się diabeł?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Moda damska to ciężki temat, trendy zależą głównie od społecznej elity kulturalnej, tzw. trendsetterów, jednak bardzo często kupowane są ubrania zupełnie niepodobne do tych, które noszą gwiazdy wielkiego ekranu i muzyki.

Najlepszym przykładem dowodzącym postawionej tezie jest serwis aukcyjny allegro: widzimy tutaj masowe kupowanie odzieży damskiej Japan style. Co ciekawe, najwięcej ofert kupna mają ubrania, które – mają najwięcej ofert kupna. Brzmi to oczywiście absurdalnie, ale prawda jest taka, że wszyscy rzucają się na jedną sukienkę, zupełnie ignorując inne, równie atrakcyjne części garderoby. To jest właśnie ta „modna odzież damska” Działa tutaj zjawisko bardzo silnej presji, wywieranej przez masy na jednostkę, masy widząc że taka właśnie odzież jest kupowana, chcą mieć dokładnie to samo, uważając to automatycznie za sprawdzone i godne polecenia.

Rzecz ma się już zupełnie inaczej w przypadku sklepów internetowych. Tutaj określenie modna odzież damska ma już znacznie szersze znaczenie i nie sprowadza się wyłącznie do tego, co kupują wszyscy – w sklepach internetowych nie ma już czegoś takiego jak system komentarzy czy widoczność informacji o tym, ile osób kupiło dane ubranie. Dzięki temu klienci wybierają to, co im się rzeczywiście podoba, nie będąc pod wpływem silnej presji otoczenia. Tam rzeczywiście kupowane są rzeczy modne, a nie najczęściej sztucznie napędzone interesy.

Dlatego należy sądzić, że Diabeł ubiera się właśnie na allegro: wybiera najtandetniejszą odzież, a inni idą w jego ślady, kierując się tylko i wyłącznie faktem że ktoś to kupił więc może być dobre. Biedni głupcy nie mogą oczywiście wiedzieć że zostali sprytnie zmanipulowani przez Diabła marketingu, któremu zależy tylko i wyłącznie na osiągnięciu maksymalnego zysku, wykorzystując do tego szarych, nieświadomych ludzi.